Potrzebujemy siebie nawzajem

Potrzebny jest nam drugi człowiek, potrzebne są nam relacje z innymi. Po dzisiejszym dniu zauważam, że można być dobrze rozwiniętym człowiekiem tylko wtedy, kiedy nasze relacje z drugimi są dobre (wiem, że odkrywam Amerykę, ale doświadczyłem dzisiaj tego szczególnie). Każdy z nas potrzebuje miłości rodziców, przyjaciół, kolegów, kumpli, czy koleżanek. Wtedy może być sobą, rozwijać siebie. Gdyby ktoś odciął się od innych, to zacznie gnić albo próchnieć od środka. Podobnie jest w zamkniętych grupach. Samo zamknięcie zaczyna budować wrogość. Pojawiają się relacje my – oni. To może dziać się na poziomie grup kilku osobowych i na poziomie społeczeństw. Starajmy się przełamywać bariery, wychodzić do siebie nawzajem, może czasem odejść od internetu (ja np. spędziłem dzisiaj bardzo miły wieczór ze znajomymi przy herbatce). Czasem trzeba spróbować, a po jakimś czasie okazuje się, że warto.

One thought on “Potrzebujemy siebie nawzajem

  1. Zgadzam się z Tobą. Czas ucieka, a tak naprawdę liczy się na tym świecie tylko dobro, które po śmierci zostawię. Ostatnio tego tak bardzo mocno doświadczyłem będąc świadkiem odejścia jednej osoby z tego świata, z którą dzień wcześniej jeszcze byłem na kawie. Życie składa się z chwil, które ostatecznie są albo dobrze przeżyte, albo zmarnowane. Ja ostatnio doświadczam dobrego gospodarowania czasem. Więc Bogu niech będą dzięki. Oby tak do końca życia. AMDG.

Skomentuj

