Dla miłośników łaciny

Chciałem wam zaprezentować coś, co przypadnie do gustu miłośnikom łaciny – darmowy słownik łacińsko-polski.

Rzadko ostatnio pisuję na tym blogu, a to dlatego, że służy on przede wszystkim informowaniu o mojej działalności w sieci oraz o innych ciekawych projektach internetowych. Czyżby więc to oznaczało, że nic nie robię? Absolutnie nie! Choć moja działalność w sieci trochę osłabła (doktorat sam się nie napisze), to przy tej okazji wskrzesiłem stary pomysł. Jeszcze w czasie studiów rozpocząłem prace nad słownikiem łacińsko-polskim. Wydania książkowe nie są zbyt szybkie w obsłudze (przerzucanie pięciu tomów słownika Plezi dawało się we znaki), a brakuje porządnych wydań komputerowych. Jest jedno, o którym wiem, ale ma wadę – jest płatne. Drugą wadą jest ograniczona możliwość ingerencji w bazę. Jeżeli nie ma tam słówka, to niestety nie da się go tam dopisać. W takiej sytuacji postanowiłem stworzyć, to co teraz wskrzeszam, czyli darmowy słownik łacińsko-polski. W chwili obecnej liczy on sobie 11300 wpisów (u mnie na komputerze, na serwerze jest wersja z liczbą 11193 wpisów). Jest on stworzony tak, aby każdy mógł sobie dopisywać i poprawiać hasła do woli. Co więcej, mam nadzieję, że znajdą się osoby zainteresowane projektem i włączą się w współpracę przy redagowaniu tego słownika. W końcu łacina i greka rozwija człowieka! 🙂

Skomentuj

